Sister in "Islam"?

Posted: Sunday, March 21, 2010 by izham27 in
3


FUHH...


lpas abis satu artikel wujud satu semangat ntah x taw aku nak gambarkan...semangat nak menulis dan menulis...huhu..aku baring2 cube untuk mencari idea baru...alhamdulillah disaat aku baring tuh Allah memberiku ilham untuk post terbaru nih..pasal SISTER IN ISLAM...ak pon bkk laman web nyer..

serba putih, dan keseluruhan isinye ku rase banyak berkisar mengenai bantahan mereka terhadap undang2 sebtan syariah...aku tertarik dengan satu caption dekat web tuh..DRESSING CODE IN ISLAM..ak tertarik sbb nak taw jugak ape dalil2 yang dorang gune untuk menghalalkan ape yang dorang wat slame nih iaitu membuka aurat...adakah mereka ingin membuka pekung di dada mereka sendiri..oppss..ayat ini agak kurang bersih..huhu..lalu aku memulakan pembacaan ku...

introduction nyer die x terangkan ape itu aurat tapi tentang sumber perundangan Islam iaitu seperti yang kite maklum al-Quran dan as-Sunnah..tapi yang aku paling terkejut bile habbis bace tentang introductionnye...mereka dengan jelas menolak autoriti penggunaan hadis...kirenye mereka inilah antare golongan anti hadis yang aku blaja dulu...mereka mengemukakan 11 Hujah untuk menolak penggunaan hadis menggunakan dalil al-Quran yang mereka tafsir sendiri dengan mnolak tafsiran ulama sendiri..wahh..hebat...
antare hujah yang dikemukan oleh mereka ialah:-
  1. al-Quran merupakan kitab yang lengkap. (Saye lihat ini merupakan antare ideologi barat yang direka untuk meracuni pemikiran orang Islam sendiri.Dengan hujah ini mereka dapat menarik golongan Islam yang kurang pengetahuan agama untuk mencari alasan untuk membalas hujah tersebut.Secare tidak lansung, mereka akan mencari alasan untuk menyatakan bahawa al-Quran itu tidak lengkap dan memerlukan penambahan..licik bukan?)
  2. Al-Quran sudah diperincikan. Apabila tuhan mengatakan ia sudah terperinci maka ia jelas terperinci. Tuhan tidak melakukan kerja separuh jalan.6:114
  3. Tuhan tidak memerlukan ape2 penambahan pade kitabNya.18:109
  4. Quran merupakan hadith terbaik.7:185
  5. Nabi Muhammad itu diwakili oleh la-Quran seperti Injil mewakili Nabi Isa. Baginda adalah pesuruh Allah bukan kerane baginda pesuruh Allah tetapi Baginda dianugerahkan al-Quran untuk disampaikan kepada seluruh umat manusia. (Habis nabi2 lain yang x dikurniakan kitab bukan pesuruh Allah hanya kerana mereka tidak dikurniakan kitab..cth: nabi Nuh yang menyeru kepada kaumnya supaya mentauhidkan Allah)
Ade banyak lagi cume aku x termampu utk menulisnye...aku sedar aku perlu menuntut ilmu agama dengan lebih lagi sebab di luar tu bayk cabaran dan dugaan yang perlu dilalui..kesimpulannye ak nak tegaskan kite orang Islam mesti berpegang teguh dengan al-Quran dan as-Sunnah..kerana kite tahu ape yang diperintahkan Rasululah adalah perintah Allah.Kat sini jelas2 dah mereka ini sebenarnye mewakili sape....sape?LU PIKIRLAH SENDIRI....



3 comments:

  1. Anonymous says:

    good izham keep it up bro sayang ko :)

  1. mangkuk ayun depa nie.. terok2.. jahil binti bebal!

    Banyak ayat2 yang mengajak kite untuk mengikut nabi, ambil ape yang abi suruh, tinggal ape yg nabi tegah... jelas dah, AQ dan Hadis umpama irama dan lagu...

  1. izham27 says:

    analoginye..kite blaja ngan cikgu..tp kite perlukan sesuatu untuk menambahkan kefahaman kiter..